13 april 2012

Hur kan man gå ner i vikt snabbt..?

Lilla jag ska gå ner i vikt!! :D
Man vill ju ha en fin mage till sommaren även om det är lite tid kvar till sommaren! :D

Att gå ner i vikt så betyder det inte att man ska vara smal som en pinne.. Man ska inte gå ner i vikt om folk säger till dig redan att du inte behöver gå ner i vikt! 
Tips som fått från min pojkvän Daniel är att träna och äta kyckling och andra saker som ät nyttiga! Frisk är också bra men eftersom jag inte gillar fisk så kan man ta andra saker. Testa med Tonfisk sallad! Det är jätte gott och jag själv har provat de även om jag inte gillar fisk så väljer jag faktiskt ta tonfisk sallad!  

Man ska äta mycket protein, kolhydrater och fett! 
Protein finns i tonfrisk, kyckling, kalkon, ägg, magra mejeriprodukter sant magert rött kött. 
Kolhydrater finns i grova grönsaker som broccoli, rotfrukter, bönor, ärtor, kål. Fullkorns produkter som grovt bröd, råris och fullkornspasta! 
Fett finns i fet fisk som lax, makrill och sill, nötter, avokado och bra vegetabiliska oljor som oliv- raps-, och linfröolja!


En liten portion mat i en liten tallrik mättar mer än en liten portion på en stor tallrik! 




Gröna mellanmål som frukt och grönsaker innehåller 80-95% vatten och mättar bättre än torra snacks!
Ät kokt potatis till kvällsmat det innehåller mer vatten och mättar mycket bättre än pasta, ris, vitt bröd och potatismos.
Drick ett par stora glas vatten till alla dina måltider. Det ökar mättnadskänslan betydligt. 
Försök att äta ofta och i samma tider varje dag, alltså ha frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvälls mat! 
lekmed färgerna! Så det inte ser ut samma hela tiden! Gör så det ser både gott och roligt ut! 






Ät grovt och fiberrik mat! fiberrika livsmedel är havregryn, rågbröd, fullkornspasta. Morötter och ätor är gröna fiberbomber! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar