14 februari 2011

R.I.P Domingo Quinchao 14/2-2010

1 år sen du lämnade oss... 

R.I.P Domingo Quinchao Quinchao

Du åkte till himlen på den bästa datum...
En datum som ingen kommer glömma...
Du somnade för alltid den 14:de februari... 
Till alla hjärtans dag... 
Alla i familjen sa att det var en bra datum efterson du var kärleken till hela familjen, du var alltid där med alla även om man gjorde nåt riktigt dum... 
Du är en av mina änglar som finns i himlen och jag vet att du och mamma har de bra där uppe i himlen. Jag vet att ni är med mig varje dag och de är drf jag kan sitta här nu och skriver allt det är. Du var en man som ALLTID fanns vid ens sida! Kommer ihåg dom där gångerna i chile när du var uppe tididigt och följde med mig till dörren när jag skulle till skolan och sen så gav du mig mer pengar än de som mamma/mormor gav mig, när jag kom hem från skolan och du sa "Hej mitt lilla hjärta! hur gick de på skolan idag?" eller till min födelsedag så gick du till mitt rum med en ros och gav mig en kram och sa "grattis på födelsedagen mitt lilla hjärta! Du blir äldre och äldre för varje dag som går, du blir en liten kvinna verje dag" Du var en pappa,morfar och gamle morfar! Du är en del av mitt liv, du är en som oxå tog hand om mig när mamma hade flyttat till sverige. Kommer ihåg dom där gångerna när du åkte och hämtade mig till förskolan och på vägen så började jag berätta allt som hade hänt i skolan och så brukade du köpa godis till mig och sa "Du är så duktig! Jag är stolt över dig"  Den gången jag berättade att jag skulle flytta till sverige, så sa du " lilla hjärtat kommer sakna dig jätte mkt, men du kommer alltid vara i mitt hjärta. Den bild var den sista bild vi tog oss tsm... Sen när jag åkte tbx till chile så... Väntade du på mig och du var glad över att ha mig vid din sida igen. När jag sov så... Dog du... Jag vaknade och kastade allt! sprang ner till ditt rum gick in och krama de dig och sa " SNÄLLA MIN UNDERARA VIEJITO! LÄMNA MIG INTE! JAG KOM HIT FÖR ATT KUNNA VARA MED DIG OCH SKRATTA PRECIS SOM FÖRR! SNÄLLA LÄMNA MIG INTE JAG BER DIG!" Du öppnade dina ögon och jag tänkte "tack gud, han kommer inte dö" jag va orolig fortfarande marcelo började ringa till ambulansen och jag håll på och ringe alla i familjen så att dom skulle komma hem. Sen så hände det samma sak... Och jag försökte med allt... Mamma och morster försökte väcka dig men inget hände... Efter 30 minuter du dog... kom ambulansen... med då var de försent... Du hade dött... Älskar och saknar dig! 
Tack för allt du gjorde för mig! Jag vet att du är på ett bättre plats nu, och senare på kvällen när jag gick till mitt rum så hade nån lagt pengar i min säng... Jag frågade alla men det var ingen som hade gjort de... Du tog magsjukan från Camilla och José samma dag som du dog... 
Vi älskar dig och kommer aldrig glömma dig!

R.I.P Domingo Quinchao Quinchao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar